esmaspäev, 1. oktoober 2018

Intervjuu iseendaga

Kes ma olen ja kus ma õpin?

Minu nimi on Johanna Kristiina Jaansoo. Õpin esimesel kursusel neuroteaduste (BSc Neuroscience) erialal King's College Londonis (KCL).

Miks otsustasin sellise eriala kasuks?

Keskoolis tekkis mul huvi biokeemia ja meditsiini vastu ning seega oli minu esimene mõte alustada meditsiiniõpinguid arstitudengina. Peale lõpueksameid mõistsin, et arstiks ma saada ei taha, kuigi samad teemad huvitasid mind endiselt. Minu teiseks katsumuseks eriala valimisel oli minu “kõigest huvitatud” iseloom. Uurides erinevate kursuste kohta mõtlesin tihti, kui põnev oleks sellel alal spetsialiseeruda. Eelmisel sügisel juhatas minu endokrinoloogist sugulane mind neuroteadusteni. See eriala meeldis mulle koheselt, sest neuroteadus, olles üpriski uus teadusharu, annab võimaluse hilisemaks spetsialiseerumiseks ning laialdasteks väljunditeks kasvõi kunstide või tehnoloogia alal.

Kumb tuli enne ülikool või sihtriik?

Sihtriik. Kahjuks on neuroteaduseid võimalik bakalaureuse tasemel õppida vaid vähestes riikides. Minu sihtriikide nimekirja kuulusid Suurbritannia, Madalmaad ja Šveits. Tunnistan, et ei teinud piisavalt taustauuringut ja läksin lihtsama vastupanu teed: kuna Suurbritannia süsteem oli mulle kõige arusaadavam, otsustasin selle kasuks. Praegu tean, mis minu teised võimalused oleks olnud, aga arvan, et oleksin siiski samad valikud teinud. Samas soovitan Teil tõesti võtta veidi rohkem aega oma võimaluste uurimiseks, sest see kulutatud aeg võib hiljem hästi ära tasuda.

Infot, millistes riikides ja ülikoolides mulle meelepärast kursust juba bakalaureuse tasemel õpetatakse, leidsin veebilehelt bachelorsportal. Sellel lehel on võimalik otsingut täpsustada ja omale kõige sobivam kursus leida. Samas on sellel lehel ka miinuseid - seal puudub võimalus otsida integreeritud magistriõppe ehk "maka" programme. Nende kohta on võimalik uurida valitud ülikooli enda koduleheküljelt.

Veel olid mulle kasulikud leheküljed timeshighereducation ja UCAS. Esimest linki kasutasin, et võrrelda leitud ülikoole erinevates riikides. Teine link on kaks ühes: parim sait Suurbritannia ülikoolide kohta informatsiooni otsimiseks ning samaaegselt ka kandideerimisplatvorm.

Veel linke mida uurida:
https://www.whatuni.com/

Kindlasti on erinevate ülikoolide osas mõtekas konsulteerida ka oma kooli prsühholoogiga, kelle töö üheks osaks ongi õpilaste juhendamine nende ihaldatud tuleviku poole pürgimisel.

Miks otsustasid selle (KCL'i), mitte mõne Eesti ülikooli kasuks?

Peamiseks põhjuseks oli võimalus neuroteaduste õpinguid alustada juba bakalaureuse tasemel. Eestis oleksin pidanud eelnevalt kuus aastat üldmeditsiini õppima ja alles siis oleksin saanud spetsialiseeruda. Veel kaalusid King’s College’is õppimise kasuks kihk kogeda välismaal elamist ning minu anglofiilia pisik. Samuti on King's College London prestiižikas teadusuuringutele keskenduv ülikool, milles nägin endale uut väljakutset.

Kust said ülikooli/kursuse kohta informatsiooni?

Esmalt lugesin selle ülikooli kohta bachelorsportalist kuid täpsema info sain UCASe ning King'si enda koduleheküljelt. Hiljem leidsin, et selles ülikoolis käib päris mitu eestlast, kelle poole sain küsimuste korral pöörduda.

Kas oled (seni) rahul? Mis kirjeldab sinu ülikooli(elu) kõige paremini? Kas välismaale ülikooli kandideerimise kadalipu läbimine oli oma kogemust väärt?

Võin tõesti öelda, et olen rahul - kõik toimunud loengud on olnud väga huvitavad ning üleüldine õhkkond ülikoolilinnakus on akadeemiline ja sõbralik. Ma arvan, et eriti just minu valitud ülikooli puhul tuleb rõhutada selle vabameeldust ja innovatiivsust. Kuigi loengud ja praktikumid tunduvad alati ühe malli järgi toimivat, rõhutatakse meile pidevalt, et oleme siin, et oma teed rajada. Õpilaste varast spetsialiseerumist nendele sobival viisil toetavad veel üle 250 erineva õpilaskogukonna, mis aitavad kaasa minu oskuste ja huvide laiendamisele ning arendamisele. Samuti on loodud üliopilaste toetamiseks mitmed ülikooli poolt pakutavad mentorlusprogrammid.

Jah, kandideerimise ‘kadalipu’ läbimine on ennast juba praegu ära tasunud. Kuigi mul oli hetki, kus mõtlesin, milleks kõik see vaev, kaaluvad juba kõik siiani saadud positiivsed tunded, teadmised, kogemused ja tutvused negatiivse üle.

Loodan, et sellest postitusest on abi ning kui mõni koht jäi segaseks või sooviksid minu käest midagi lisaks küsida, siis vastan hea meelega blogisse ilmuvatele kommentaaridele ning e-mailidele aadressil johannajaansoo@gmail.com.


1 kommentaar: